Het zit er weer op

11 september 2017

10 september
Vandaag naar Bellapais gegaan, één van de mooiste dorpen van Cyprus volgens het capitool. Hier staan de ruïnes van een gotische abdij. Prachtig. We kwamen in gesprek met een Grieks- Cyprioot die ons vertelde over de vele orthodoxe kerken die hier staan te verpieteren. Ook hij was een fanatieke fotograaf, gaf ons wat tips, leuke man EN Theo kon effe Grieks spreken.
We wilden wat dorpjes gaan bekijken en Lambousa bezoeken maar konden dat niet vinden ( stond nergens aangegeven). Eigenlijk is het te warm om rond te toeren. Dus terug naar het hotel, even de zee in en lekker wat lezen.
11 september
Laatste dag. Als afscheid krijgen we een dag met 39 graden. Toch met een dolmusbusje naar Girne gegaan maar na een uurtje of wat teruggegaan naar het hotel. Het is te warm om daar rond te lopen. We zien wel hoe we de middag doorkomen, wat lezen, niet meer zwemmen want we kunnen niet meer op onze kamer. Vanavond om 21.15 uur vliegen we en om 02.00 uur landen we op Schiphol. Om 04.00 gaat de eerste trein.

1. Paul en Mieke Merks:
    11 september 2017
    De hoge temperaturen zijn eigenlijk een beetje een spelbreker voor vandaag. Toch heb je nog wat mooie dingen gezien en mooie foto's kunnen scoren . De reistijden lijken mij nou niet ècht ideaal maar jullie zijn doorgewinterde reizigers dus daar draaien jullie je hand niet voor om. Goede reis en leuk om deze verslagjes te lezen