Parga 2023

28 september 2023 - Párga, Griekenland

25 september 2023
Fijne tijd om te vliegen, niet meer urenlang op Schiphol hangen om om 06.00 uur het vliegtuig te hebben. Cengiz moet in Amsterdam zijn en brengt ons weg. De vlucht gaat vlot, we leren steeds bij, mobiel inchecken en de koffer ook. De auto ophalen gaat ook vlot maar het vinden van Teris appartement in Preveza is een ramp. Maar goed, uiteindelijk gevonden, 3 hoog... 50 treden!!!! De sleutel ligt onder de deurmat!! Prima kamer met balkon. We boeken nog een nacht bij omdat we in Parga morgen pas terechtkunnen. De eigenaar appt en zegt: " prima, leg maar € 40 op de koelkast.

26 september.
Heerlijk weer, bewolkt maar prima temperatuur. Wat door Preveza gelopen en een stukje rondgereden. We vinden een kerkruïne Agios Triada en zien een prachtige vogel.... helaas wegvliegen, het blijkt een hop te zijn. Het begint te regenen en te onweren, dus gaan we terug naar het apartement.

27 september.
Eerst even terug naar Autounion, er brandt een geel driehoekje op het dashbord en in overleg met Jeroen toch maar even laten zien daar. Het heeft te maken  met een draadje van de verlichting : δεν είναι μια πρόβλημα. Omdat we om 18.30 uur hebben afgesproken met Vasilis bij Sakis Taverne hebben we rustig de tijd om toeristisch naar Parga te rijden.
Μúτίκας, een leuk dorp, misschien zoeken we hier wel voor de laatste dagen een kamer.
Net voorbij Mitikas vinden we de eerste cash met twee trackables, met wel wat klimwerk bij het Monolithi strand. Het seizoen begint op zijn eind te lopen, diverse tavernes zijn gesloten en de parasols op het strand zijn dichtgeklapt. Via Αμμουδιά ( Ammoudia) richting Parga waar we Sakis taverne vinden en waar we het appartement hebben met een prachtig uitzicht voor de komende 2 weken.

28 september
Prachtig weer vandaag. We gaan wat rondstruinen in Parga. Heel veel trappen naar beneden, maar gelukkig bomvol met souvenirwinkels want straks terug zal een behoorlijke aanslag zijn op onze conditie.... kunnen we winkeltjes kijken en ondertussen uitpuffen.
We vinden een prachtig pleintje dankzij de geocache. Met een ouzerie waar we zeker een keer terug zullen gaan. Rob en Bernite hadden een fotozoektochtje uitgestippeld, zij waren vorige week hier..  we hebben er al 3 van de vier gevonden. We bezoeken het kasteel en ik loop naar de citadel. Theo kan helaas niet mee, is net gestruikeld en heeft een bloedende teen en het ruggetje laat het niet toe. Achteraf ben ik een uur weggeweest, helaas zonder mijn stappenteller. Terug in het appartement lekker op het boventerras gezeten en nu zitten we op ons andere terras, de buurvrouw vraagt hoe het gaat en gooit 2 snoepjes naar ons. Ευχαριστώ πολύ,  παρακαλώ